Ремонт гідротрансформатора

Ремонт гідротрансформаторів АКПП

Невід’ємною частиною класичної автоматичної коробки передач є гідротрансформатор. із-за зовнішнього вигляду, його в побуті називають просто “бубликом”. Зараз гідротрансформатори встановлюють на селективну АКПП, і навіть на варіатори.
У автоматичних коробках передач гідротрансформатори відповідають за передачу крутного моменту за допомогою трансмісійного масла. Перші гідротрансформатори були досить простими за своєю конструкцією, але зараз в їх конструкцію вносяться елементи стандартного зчеплення. Такі зміни отримали назву блокування гідротрансформатора. Мета – передача крутного моменту між вхідним і вихідним валом безпосередньо, без посередників.

На старих АКПП блокування включалася автоматично, при підвищенні тиску робочої рідини. На сучасних автоматах, з управлінням за допомогою електроніки, за блокування відповідає спеціальний клапан. Блокування може здійснюватися різними способами, однак мета одна – сполучати вали, роблячи їх одним цілим і на час відключати від системи трансмісійне масло. Встановлені фрікциони також стали виконувати завдання схожі з завданнями традиційного зчеплення, і стикаючись під час розгону, передають крутний момент більш плавно, без ривків. При цьому блокування стало вмикати раніше, для зниження втрат потужності в гідротрансформаторі. У нинішньому розумінні, гідромеханічні АКПП, скоріше можна назвати гібридними.