Заміна масла в АКПП

Коли варто замінювати масло в АКПП?
Чим довше експлуатується автомобіль тим більше в коробці з’являється продуктів зношування, що забруднюють рідину.
ATF втрачає свої основні властивості, виробляються присадки і рідина згущується. Також з часом відбувається зношування втулок, підшипників та інших компонентів акпп. Чим двоше авто використовується зі старою трансмісіною рідиною тим більша ймовірність необхідного капремонту.

Не варто забувати про зимові морозні дні – з коробки може капати рідина в місці стику з двигуном, що може призвести до повного витікання ATF, а як наслідок поломка акпп. Гіршою несподіванкою може стати повна відсутність рідини під час руху, коли водій не помічає швидко витікаючої рідини, а при неналежному рівні масла коробку можна “спалити”.
Що стосується пробігу та періодичності – то інтервал заміни визначається для кожного авто окремо – в середньому це 25-40тис.км пробігу.

Існує два способи заміни:
ручний – найкращий варіант, коли рідина чиста, а колір відповідає марці, вказаній автовиробником. У цьому випадку повна заміна з промивкою не потрібна. Можна долити близько половини, після цього рідина відновить свої властивості.
апаратний – краще проводити, коли візуально видно, що рідина брудна. Крім того, необхідно визначити причину забруднення.

Згідно норм ATF потрібно повністю міняти через 30-50 тис.км пробігу.
Кожен водій повинен вміти розпізнавати ознаки, при яких заміна рідини є обов’язковою:
– виникаючі шуми при працюючій коробці
– жорстке та довге переключення передач
– зміна кольору масла або запах горілого масла

Частіше звичного проводиться заміна масла за наступних умов:
– коробка перегрівається в спеку, в заторах, возить причіп, їздить по глибокому снігу або по бездоріжжю, водій полюбляє “агресивний” розгін при максимальних крутних моментах.
– якщо водій при перевірці масла в акпп помічає, що воно стало сірим, непрозорим, містить видимі часточки домішок.
– якщо водій не шкодує коштів для сервісу акпп раз на два роки та постійно слідкує за станом одного з найважливіших агрегатів в авто.

Існують два види заміни масла: повна та часткова.
При частковій заміні відбувається звичайне зливання старого та заливання нового масла, при цьому змінюєтья лише частина масла, оскільки основний об’єм залишається в вузлах акпп.

Для повної заміни потрібно використовувати спец обладнання, щоб із системи повністю викачати всю рідину, промити та залити нову. Повну заміну повинен проводити спеціаліст на СТО. Деколи разом з рідиною виникає необхідність замінити фільтр, прокладку піддону.

Часткова заміна масла здійснюється шляхом зливу масла через зливні отвори без зняття піддону і заливка нового масла до максимального рівня.
Звичайно зливається половина всього об’єму (біля 4л). Залишки відпрацьованого масла залишаються в гідротрансформаторі та глухих порожнинах агрегату. Якщо масло витікає темне, але ще без осаду та видимих великих часток, то можна обмежитись частковою заміною.
Якщо масло сіре мутне та викликає підозру брудний осад, то варто зробити подвійну часткову або повну заміну масла. Тобто зробити часткову зміну масла двічі, здійснивши коротку (10-15км) поїздку між замінами, під час якої відбувається змішування залишків масла з рештками в гідротрансформаторі та інших порожнинах.
Повна заміна потребує підключення АКПП до спеціального апарату.

Процес повної заміни відбувається у три етапи:
1 – промивка всієї системи акпп спеціальною рідиною
2 – заміна фільтру та прокладки піддону
3 – заміна старого масла на нове методом продавлювання – коли старе масло буде витікати під тиском нового
Повна заміна сприяє зменшенню витрат на паливо. Внаслідок того, що заміна масла відбувається під тиском, система коробки передач очищується майже повністю, в ній не залишається не тільки залишків старого масла, а й будь-яких відкладень.